Motywacja do ćwiczeń i zdrowego trybu życia

Niekiedy z podziwem obserwujemy osoby, które dbają o zdrową dietę, a w ich planie dnia codziennie, bądź też prawie codziennie, znajduje się wizyta na siłowni, bieganie albo basen. Wydawać by się mogło, że takie osoby prowadzą życie pełne wyrzeczeń – w końcu rezygnują z jedzenia słodyczy i niezdrowego, ale smacznego jedzenia. Takie wrażenie jest jednak błędne. Zdrowy styl życia i regularne ćwiczenia szybko stają się nawykiem i przyjemnością, nie zaś wyrzeczeniem. Czytaj dalej Motywacja do ćwiczeń i zdrowego trybu życia

L-karnityna

W artykułach i poradach dotyczących odchudzania często można natknąć się na hasło „l – karnityna”. Niektórzy z nas zdają sobie sprawę, iż jest to substancja wpływająca na zwiększenie spalania tłuszczu, mało kto jednak tak naprawdę wie, czym jest i jak działa l – karnityna. L – karnityna to aminokwas, który naturalnie występuje w pożywieniu. Może być również syntezowana przez organizm, jednak nie jest on w stanie sam wytworzyć odpowiedniej dziennej dawki l – karnityny. Dlatego też musimy dostarczać ją wraz z pożywieniem, lub w postaci suplementu diety. L – karnityna jest silnym antyoksydantem. Czytaj dalej L-karnityna

Dieta na masę 70 kg

tape-403593_1920W budowaniu pożądanej sylwetki, to co ma największe znaczenie, to zaangażowanie i konsekwencja. Istotne jest także wdrożenie optymalnego planu treningowego oraz stosowanie indywidualnie ustalonej diety. W ten sposób mamy pewność, że nasze starania zakończą się sukcesem. Dla bywalców siłowni pierwszym etapem budowania estetycznej sylwetki jest zdobycie masy mięśniowej. Dieta na masę 70 kilogramów, opiera się o zdrowe odżywianie, w którym najwięcej uwagi poświęcamy przede wszystkim produktom takim jak chude mięso, ryby, owoce i warzywa oraz zboże. Produkty te są bogatym źródłem białka, węglowodanów złożonych oraz błonnika. Wszystko to znacząco wpływa na metabolizm, a co za tym idzie budowanie struktury mięśniowej. Nie zapominajmy, że przy budowaniu i zachowaniu masy można też stosować kalkulator kcal. To wskazane dla wszystkich tych, którzy na własną rękę próbują kontrolować ilość i jakość przyjmowanych posiłków. Dieta na masę 70 kg powinna być oparta tez o odpowiedni czas spożywania posiłków, minimalnie dwie godziny przed treningiem. Warto tez zrezygnować z przekąsek.

Jak schudnąć z brzucha?

fit-1068005_1280Jak schudnąć z brzucha? Pytanie to zadawane jest niezwykle ciężko i podkreślić trzeba, ze nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi. Każdy powinien indywidualnie podejść do tematu i wynegocjować z trenerem optymalną ścieżkę. Ważne tez by połączyć ćwiczenia z dietą, co daje najlepsze rezultaty. Jak schudnąć z brzucha? Warto się nad tym pytanie także pochylić. Najbardziej znanym rozwiązaniem jest stosowanie ćwiczeń, skupionych właśnie na mięśniach brzucha. Brzuszki, skłony to praca, na której się skupiamy. My natomiast proponujemy, by ćwiczenia te uzupełnić o ogólnorozwojowe, a nawet trening cardio. Dzięki temu znacząco zwiększamy naszą kondycję i wydolność. Nie zapominajmy, ze stosowanie spalaczu tłuszczu polecane jest w problematycznych sytuacjach, w których ciężka praca i dieta, nie są wystarczające do uzyskania wymaganego rezultatu. Wypracowanie odpowiedniej, estetycznej i symetrycznej sylwetki, możliwe jest przez zaangażowanie i wdrożenie indywidualnie ustalonego planu ćwiczeń, który ułatwi całe przedsięwzięcie.

Ćwiczenia obwodowe

sport-1685810_1920Rozwiązaniem dla wszystkich osób, które nie posiadają czasu na pełny plan treningowy, są ćwiczenia obwodowe. Ich największą zasługą jest działanie na wszystkie partie mięśniowe. Intensyfikacja ćwiczeń polega na kilku szybkich seriach, rozłożonych na wszystkie partie mięśniowe. Ćwiczenia obwodowe pozwalają na osiąganie zadowalających rezultatów, nawet w przypadku braku czasu, czy możliwości wykonania pełnego treningu. Ważną informacją jest także fakt, że ćwiczenia obwodowe wymagają od nas zwiększonej wydolności również oddechowej, jednak już po kilku seriach, sami zauważymy, że nie jest to problem, bowiem nasza kondycja także się zwiększa. Ćwiczenia obwodowe, to rozwiązanie, z którego warto korzystać również od czasu do czasu, w celu urozmaicenia naszego planu treningowego, zapobiega to stagnacji mięśni. Można więc uznać, ze takie podejście generuje tez lepszą prace mięśni, które zmuszone do różnorodności ćwiczeń, szybciej reagują na naszą pracę, zwiększając swoją objętość. Tym samym modelujemy równomiernie naszą sylwetkę.

Kalkulator kcal

sports-1708051_1920Każdy z nas staje w swoim życiu w momencie, w którym musi się zmierzyć z własną wagą. Część z nas chce zrzucić zbędne kilogramy, inni natomiast zamierzają przytyć. Bez względu na cel jaki sobie obraliśmy, kalkulator kcal, nam w tym pomoże. Istnieje bowiem kilka ogólnych zasad, którymi warto kierować się na codzień, a dzięki znajomości kaloryczności poszczególnych produktów, okaże się to dla nas banalnie proste. Najważniejszym faktem jest informacja, że węglowodany to 4 kcal/gram, tłuszcze, posiadają aż 9 kcal/gram, alkohol to 7 kcal/gram, natomiast białko posiada również 4 kcal/gram. Mając informacje o tych zagadnieniach, w prosty sposób, przy pomocy wagi kuchennej, możemy komponować nasze posiłki w taki sposób, aby zapotrzebowanie na kalorie zostało zapewnione oraz by nie przesadzić z zawartością poszczególnych substancji, a co najważniejsze by posiłki były dla nas jak najbardziej wartościowe. Kalkulator kcal, to proste narzędzie, które możemy opanować w kilka minut lub korzystać z internetowej jego wersji.

Trening og kosthold

sport-1260817_1920Istnieje wiele różnych specyficznych podejść do tematu ćwiczeń i diety. Jednym z tych, które w ostatnim czasie zyskują coraz większe uznanie wśród trenujących jest trening og kosthold. To podejście, które skupia się na łączeniu diety z ćwiczeniami. Tu jednak, to co najbardziej rzuca się w oczy jest spożywanie posiłków tuż przed i tuż po treningu. 30 minut po i przed ćwiczeniami jest według tego podejścia najbardziej optymalne. Dzięki temu zarówno dostarczamy minerały potrzebne w czasie treningu, które pomagają w budowaniu masy mięśniowej i odpowiadają za metabolizm substancji budującej te partii, jak i uzupełniamy ewentualnie powstałe niedobory. Podejście polecane osobom, które starają się zbudować masę i osiągnąć rewelacyjne efekty w krótkim czasie. Ważnym elementem w trening og kosthold jest spożywaniem małych porcji, które mają za zadanie poprawić kondycję i wydajność. Częste porcje produktów białkowych, warzyw i owoców, a także tłuszczów złożonych, to najlepsze podejście również dla osób, które bez treningu chcą zadbać o swoje zdrowie.

L-glutamina

sports-1736408_1280Każdy dbający o własne zdrowie, powinien przyłożyć się do stosowania optymalnej diety i wdrożenia aktywności fu=fizycznej. To dwie składowe, które w największym stopniu oddziałują na nasz organizm. nie zapominajmy, że dieta powinna być indywidualnie dobrana, do zapotrzebowania. Stosowanie suplementów diety pomaga osiągnąć odpowiednią kondycję oraz w zależności od stosowanych produktów, zwiększyć masę mięśniową, pomóc zrzucić zbędne kilogramy lub pobudzić metabolizm. Jedną z częściej stosowanych substancji jest L-glutamina. Jej działanie w zakresie metabolizmu oraz poprawy ogólnego funkcjonowania mięśni jest znaczące zwłaszcza dla ćwiczących. Warto podkreślić, że ten aminokwas w 70 % syntezowany jest w organizmie, pozostała część zmuszeni jesteśmy mu dostarczyć. Jego stosowanie polecane jest osobom o dużej aktywności fizycznej, które stosują dietę ubogą w węglowodany. To właśnie wówczas przyjmowana L-glutamina jest najbardziej potrzebna i występuje największe zapotrzebowanie, na jej dostarczanie w postaci suplementu.

Plany treningowe

mobility-603558_1280Każdy początkujący sportowiec, tak jak amator budowania sylwetki, powinien dopracować swój plan treningowy. To ważne ponieważ już na początku naszej drogi obierany jest kierunek oraz założenia dotyczące ilości czasu i energii jaką trzeba włożyć w osiągnięcie celu. Plany treningowe, znacząco różnią się od siebie i powinny zostać dostosowane w taki sposób, aby sprostać wymaganiom i wdrożyć jak najlepszą ścieżkę rozwoju. Indywidualne podejście do tego zaganianie pomaga osiągać założenie w szybszym i prostszym tempie. Plany treningowe, różnią się również ze względu na przeznaczenie. Inny zostanie zastosowany dla kobiety, która ma za zadanie zrzucić kilka zbędnych kilogramów, a zupełnie inny dla osoby, która w tej chwili buduje masę mięśniową lub modeluje sylwetkę. Rozróżniane plany treningowe, mają na celu optymalizację ćwiczeń, w taki sposób, aby przynosiły one oczekiwane rezultaty, skupiały się na wymagających partiach oraz przynosiły największą satysfakcję. W tym celu już na samym początku warto rozplanować naszą ścieżkę!